Generatiile de astazi suntem norocoase pentru ca experimentam minunile metodelor moderne de comunicatie. Scrisorile sunt trimise acum in mod electronic in cateva secunde cu ajutorul Internetului iar conversatiile in timp real cu colegii aflati la distanta sunt posibile cu ajutorul sistemelor de mesaje instantanee.
Si toate acestea datorita tehnologiei. V-ati intrebat vreodata cum era acum cateva mii de ani cand omul antic se identifica cu natura si marile imperii urmau sa fie construite? Triburile comunicau unele cu altele cu ajutorul porumbeilor, iar porumbeii de curse erau apreciati de toata lumea datorita vitezei si agilitatii lor.
Marile civilizatii, de la Est la Vest, foloseau pe deplin porumbeii ca mesageri care transmiteau mesajele importante ale imparatilor catre cele mai indepartate provincii ale imperiului lor. Asa cum imperiile erau intr-o continua extindere, din ce in ce mai multi porumbei de curse erau trimisi catre cer.
Datorita inteligentei si rapiditatii lor, porumbeii de curse, au fost considerati proprietati de pret in timpurile stravechi. Doar imaginati-va imperii care aveau doar cai si caravane ca si modalitati de transmitere a mesajelor. Dura saptamani intregi pana cand mesajele puteau fi trimise dintr-o zona intr-alta, animalele care calatoreau pe pamant fiind totodata mai expuse la pericole, in special in timpul razboaielor.
Un incident faimos in istorie, cand porumbeii de curse si-au dovedit valoarea, a fost cand Napoleon a fost invins la Waterloo. Nimeni nu stia imediat despre acest eveniment, cu exceptia contelui Rothschild, care a primit informatia de prima mana printr-un porumbel de curse. Aceasta informatie i-a permis lui Rothschild sa ia decizii cu mult inainte ca alte persoane sa poata interveni. A reusit sa stranga o suma mare de bani pentru a putea porni o adevarata dinastie bancara.
Porumbeii de curse nu au fost folositi doar ca o importanta arma militara. In timpul revolutiei industriale cand oamenii au inceput sa isi schimbe modul de gandire, porumbeii de curse au fost utilizati ca purtatori de informatii, pentru a tine oamenii informati cu privire la societate si nu ca ajutor la razboi. Julius Reuter, fondatorul renumitei agentii de presa Reuter News Service, a pornit agentia ca o linie de posturi de porumbei. Pana in aceasta zi, simbolul multor sisteme postale europene este un porumbel de curse.
Odata cu trecerea anilor, din ce in ce mai multi oameni au inceput sa creasca porumbei. Au trecut zilele cand numai nobilii puteau avea porumbei. De cele mai multe ori, aceste pasari sunt regasite la entuziasti ai curselor, curse care au ca principal punct de atractie pasarile.
Porumbeii de curse moderni cu cel mai mare succes au fost dezvoltati in Belgia. Ei au fost rezultatul unei imperecheri intre rasa Cumulet si Smerle. Cumulet este deseori descris ca porumbelul care are capacitatea de a zbura atat de sus incat nu se mai poate vedea pe cer. Smerle, pe de alta parte, nu zboara atat de sus ca si Cumulet, insa este mult mai rapid, mai iute.
Nu este nicio surpriza ca belgienii sunt primii care s-a bucurat de acest hobby al curselor cu porumbei. Prima cursa de porumbei a fost organizata in Belgia in 1818. Dupa 1875, hobby-ul curselor cu porumbei a devenit din ce in ce mai popular in Anglia. In secolul al 19-lea, acest hobby a inceput sa devina popular si in Statele Unite.
Astazi, lumea continua sa fie entuziasmata de viteza, anduranta si inteligenta porumbeilor de concurs. In mijlocul tehnologiei care ne sta astazi la dipozitie, acesti porumbei inca resusesc sa ne starneasca interesul.
Voiajorul modern/belgian a fost creat, nu intamplator, intr-o regiune situata intre marile porturi in nord si centrele economice in interiorul continentului, la inceputul industrializarii,cand s-au facut investitii, s-au infiintat firme si la burse a fost o mare cerinta de informatii rapide.
1815 – porumbeii (privati) ai familiei de Rotschild ajung la Londra cu stirea ca Napoleon este invins de trupele anglo-prusiene,la Waterloo. Stirea oficeala vine abia peste 24 de ore -timp destul pentru transactii la bursa- baza unei averi imense. Ziarele la Bruxelles se folosesc de voiajori,exista o posta de porumbei Tours-Paris-Amsterdam-Londra.
1840 se infiinteaza la Aachen(D)agentia de stiri Reuters( mai exista si astazi),capitalul firmei: 40 de voiajori care zboara cu stiri de bursa pe ruta Aachen- Bruxelles si Aachen -Berlin. Concomitent minierii di Belgia si putin mai tarziu cei din Bazinul-Ruhr(D)incep pimele zboruri “sportive” cu primele pariuri.
1820- Paris-prima competitie “oficiala”
1834-Aachen(D)prima asociatie columbofila
1860-Aachen prima revista columbofila
-cu dezvoltarea cailor ferate incep zboruri mai lungi Madrid,Roma ,Budapesta…
1884-primele inele inchise din randolph(aliaj de alama).
1891-primul ceas de constatare
1928-Liege-primul standard
1930-Aachen pimul export in China,tranportul se face cu vaporul dureaza 2 luni, pe drum perechea ingrijita de marinari creste o pereche de pui.(masculul avea inelul 070-23-542)
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.